یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403
یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | با حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، فعالان بخش کشاورزی گیلان برای ارسال تولیدات خود به آستراخان روسیه آماده باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان همراه با استاندار این استان، سرکنسول ایران در آستراخان و معاون استاندار جمهوری آستراخان روسیه از سرای تجاری ایرانیان، یکی از مهمترین پایگاه‌های اقتصادی ایران در جمهوری آستراخان روسیه بازدید کرد.

صالح محمدی در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: در بازدید از سرای تجاری ایرانیان توانمندی شرکت‌های تولیدی به ویژه در زمینه‌ صنایع غذایی و صنایع مرتبط با تولیدات بخش کشاورزی مانند برنج، انواع کنسروها و رب گوجه فرنگی مورد توجه قرار گرفت و اعلام آمادگی برای عقد قرارداد و استفاده از ظرفیت‌های عرضه محصولات تولید شده در کارخانجات صنایع غذایی استان گیلان نیز عنوان شد.

وی با اشاره به بیان نقطه نظرات در حوزه‌های مختلف از سوی تجار و معاون استاندار آستراخان، افزود: با جمع‌بندی دیدارها، سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان جهت تقویت بازار فروش، آمادگی ارسال انواع محصولات فعالان تجاری بخش کشاورزی را به جمهوری آستراخان و سایر نقاط روسیه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به بخش مهم تامین زیرساخت‌ها و پایانه‌های دریایی خاطرنشان کرد: شرکت کشتیرانی خزر در منطقه آزاد انزلی با افزایش ظرفیت ناوگان کشتی‌ها و به ویژه در محصولاتی مانند مرکبات و کیوی که نیاز به کانتینرهای یخچال‌دار دارد، می‌تواند در حوزه کشاورزی به رونق اقتصادی کمک کند و تجار می‌توانند برای این بازار مطمئن از اکنون برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی یکی از شروط لازم برای تقویت روابط تجاری با آستراخان را تقویت بیش از پیش زیرساخت‌ها دانست و گفت: یکی از اهداف سفر استاندار گیلان و هیئت همراه در این سفر رفع موانع موجود بر سر راه مسائل ترانزیتی کالا و ارسال کالا از استان گیلان به جمهوری آستراخان و سایر نقاط کشور روسیه بوده و به نظر می رسد این سفر دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان